23. edycja (2016/2017)

1.

Werdykt Jury 23. Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej

Jury 23. Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej w składzie: Jan Kozikowski (przewodniczący), Weronika Murek, Jacek Wakar, Maryla Zielińska, po obejrzeniu 13 spektakli finałowych postanowiło przyznać następujące nagrody i wyróżnienia:

  • Grand Prix w wysokości 70 000 złotych dla najlepszego spektaklu w Konkursie z przeznaczeniem na realizację kolejnego spektaklu polskiej sztuki współczesnej w sezonie teatralnym 2017/2018 dla przestawienia „Wszystko o mojej matce” Tomasza Śpiewaka w reżyserii Michała Borczucha z Teatru Łaźnia Nowa w Krakowie;
  • nagrodę zespołową w wysokości 8 000 złotych dla twórców przedstawienia „Herosi transformacji i miecz Chrobrego” Macieja Łubieńskiego i Michała Walczaka w reżyserii Michała Walczaka z Agencji Eventowo-Marketingowej GTQX za przywracanie wiary w istnienie wspólnoty nie tylko w teatrze;
  • dwie równorzędne nagrody reżyserskie w wysokości po 5 000 złotych dla Agaty Dudy-Gracz za spektakl „Będzie pani zadowolona, czyli rzecz o ostatnim weselu we wsi Kamyk” z Teatru Nowego im. Tadeusza Łomnickiego w Poznaniu oraz dla Krzysztofa Garbaczewskiego za przedstawienie „Robert Robur” na podstawie powieści Mirosława Nahacza z TR Warszawa;
  • nagrodę specjalną w wysokości 4 000 złotych dla Jakuba Krofty, dyrektora artystycznego Wrocławskiego Teatru Lalek, za konsekwentne promowanie polskiej dramaturgii współczesnej, poszukiwanie nowego języka teatru i dbałość o niezmiennie wysoki poziom rozmowy z widzem;
  • nagrodę za osobowość artystyczną w wysokości 4 000 złotych dla Agaty Kucińskiej, potwierdzoną rolami w spektaklach „Yemaya - Królowa Mórz” Małgorzaty Sikorskiej Miszczuk w reżyserii Martyny Majewskiej i „Piekło – Niebo” Marii Wojtyszko w reżyserii Jakuba Krofty zrealizowanych we Wrocławskim Teatrze Lalek, oraz reżyserią przedstawienia „Mała mysz i słoń do pary” Marty Guśniowskiej w Opolskim Teatrze Lalki i Aktora;
  • nagrodę aktorską w wysokości 4 000 złotych dla Andrzeja Konopki za unikalną obecność sceniczną i temperament w roli Burdel Taty w spektaklu „Herosi transformacji i miecz Chrobrego” Macieja Łubieńskiego i Michała Walczaka w reżyserii Michała Walczaka Agencji Eventowo-Marketingowej GTQX z Warszawy;
  • Nagrodę im. Jana Świderskiego ufundowaną przez Zarząd Sekcji Teatrów Dramatycznych Związku Artystów Scen Polskich w wysokości 3 000 złotych dla twórców spektaklu „Life is cruel, people are bad, czyli życie jest ciężkie” Michała Wanio i Edyty Januszewskiej
    w reżyserii Michała Wanio z Teatru Ochoty w Warszawie, za brawurowe przetworzenie problemów młodego pokolenia na język teatralny.

Jury postanowiło przyznać także następujące wyróżnienia po 2 000 złotych:

  • dla Remigiusza Brzyka za reżyserię spektaklu „Siódemka” Ziemowita Szczerka z Teatru Zagłębia w Sosnowcu,
  • dla Moniki Niemczyk za rolę w spektaklu „Wszystko o mojej matce” Tomasza Śpiewaka w reżyserii Michała Borczucha z Teatru Łaźnia Nowa w Krakowie,
  • dla Jana Duszyńskiego za muzykę w spektaklu „Robert Robur” na podstawie powieści Mirosława Nahacza w reżyserii Krzysztofa Garbaczewskiego z TR Warszawa,

oraz wyróżnienie zespołowe w wysokości 4 000 złotych za oprawę plastyczną spektaklu „Robert Robur” na podstawie powieści Mirosława Nahacza w reżyserii Krzysztofa Garbaczewskiego
z TR Warszawa dla Aleksandry Wasilkowskiej (scenografia), Roberta Mleczki (wideo), Sławomira Blaszewskiego (kostiumy) i Bartosza Nalazka (reżyseria światła).