Anna Wieczur

Reżyserka teatralna, filmowa, operowa i radiowa, scenarzystka, coach. Absolwentka PWST w Krakowie (wydz. zamiejscowego we Wrocławiu), Mistrzowskiej Szkoły Reżyserii Filmowej Andrzeja Wajdy, Podyplomowych Studiów Marketingu Kultury w Instytucie Stosunków Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego oraz Podyplomowych Studiów Coachingu w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej i Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie. Od 2009 do 2022 roku była Prezesem Zarządu Fundacji Sztuki Orbis Pictus. Za swoje realizacje otrzymała wiele nagród na festiwalach teatralnych i filmowych w kraju i za granicą. Była kilkukrotną laureatką Festiwalu Teatru Polskiego Radia i Telewizji „Dwa Teatry” za słuchowiska radiowe.

Od 1999 do 2007 związana była z Teatrem im. H. Modrzejewskiej w Legnicy. Jako reżyserka teatralna zadebiutowała w 2001 roku sztuką „O stale obecnych” na podstawie wierszy ks. J. Twardowskiego dla Teatru Małych Form w Londynie. Realizuje słuchowiska w Teatrze Polskiego Radia. Laureatka wielu nagród na różnych festiwalach m.in. za realizację „Mizantropa” Moliera otrzymała nagrodę za reżyserię na festiwalu „Dwa teatry” w Sopocie w 2012 roku. W 2015 roku otrzymała Grand Prix na tymże festiwalu za „Podróż na księżyc” M. Milewskiej, w 2016 Grand Prix za słuchowisko dla dzieci A. Chmielewskiej „Tam gdzie mieszka cisza, a w 2017 roku nagrodę za reżyserię „Lento rubato” M. Kochana. Jej debiut filmowy pt. „Być jak Kazimierz Deyna” otrzymał wiele nagród m.in. nagrodę Wielkiego Jantara oraz Jantara za zdjęcia i rolę kobiecą na festiwalu „Młodzi i Film” w Koszalinie. Za realizację teatru telewizji pt. „Krzywy domek” A. Wakulik otrzymała I Nagrodę za Reżyserię na Festiwalu Teatroteka Fest w Warszawie oraz Gold Remi Award na WorldFest-Houston International Independent Film Festival w Houston w 2018 roku. W tym samym roku spektakl „Płuca” D. Macmillana otrzymał Główną Nagrodę na XVIII Ogólnopolskim Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona” w Zabrzu, a słuchowisko „Piotruś Pan. Nibylandia” zostało nagrodzone Grand Prix w kategorii słuchowisk dla dzieci na Festiwalu Teatru Polskiego Radia i Teatru Telewizji Polskiej „Dwa Teatry” w Sopocie. W 2018 roku zadebiutowała jako reżyser operowy realizacją „Kandyda” L. Bernsteina w Operze Bałtyckiej w Gdańsku. W 2022 roku na Festiwalu Teatru Polskiego Radia i Teatru Telewizji Polskiej „Dwa Teatry” w Zamościu jej spektakl telewizyjny „Misja Lolka Skarpetczaka” otrzymał Nagrodę Publiczności.