Nabór do Komisji Artystycznej 26. Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej

Jesienią ruszy 26. edycja Ogólnopolskiego Konkursu na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej. Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, organizator Konkursu, stwarza szansę otwartego ubiegania się o pracę w Komisji Artystycznej Konkursu. Oferta skierowana jest do ludzi piszących o teatrze, krytyków, dziennikarzy, teatrologów.

W pierwszym etapie, do początku maja 2020 roku pracować będzie Komisja Artystyczna, która zweryfikuje zgłoszenia, zapozna się z tekstami, obejrzy zgłoszone przedstawienia, wyłoni finalistów i określi wysokość refundacji kosztów przygotowania spektakli. 

Od osób ubiegających się o pracę w Komisji organizatorzy oczekują: 

– podstawowej znajomości współczesnego życia teatralnego, szerokiego zainteresowania twórczością sceniczną, życzliwości i bezstronności, 

– możliwości poświęcenia znacznej ilości czasu Konkursowi (do obejrzenia będzie kilkadziesiąt spektakli w całym kraju), 

– sprawności w pisaniu o teatrze. 

Praca w Komisji daje jej członkom możliwość poznania praktycznie biorąc całego spektrum polskiego życia teatralnego, wszystkich jego przejawów i gatunków. Dla osób chcących komentować teatr bądź prowadzić badania może to być bezcenne doświadczenie. 

Osoby zainteresowane pracą w Komisji proszone są o nadsyłanie na adres wspolczesna@instytut-teatralny.pl aplikacji złożonej z krótkiej informacji o sobie i z trzech wybranych swoich artykułów bądź prac o teatrze (w formie elektronicznej – pliku PDF lub Word). Zgłoszenia można nadsyłać do dnia 23 września 2019 włącznie.

25. Konkurs oczami Komisji Artystycznej – rozmowa w „Dialogu”

25. Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej za nami. Czas na podsumowanie – w miesięczniku „Dialog” ukazała się rozmowa z członkami konkursowej Komisji Artystycznej: Zuzanna Berendt, Dominik Gac, Henryk Mazurkiewicz, Piotr Morawski i Sandra Szwarc.

” MORAWSKI: Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej to okazja, by obejrzeć teatr, jakiego na co dzień chyba nie oglądamy. Na przykład teatr dla dzieci i młodzieży. Mam wrażenie, że jest on słabo opisywany, a jeżeli jest – to raczej w wąskim kręgu. W związku z tym jest to okazja, by o tym teatrze porozmawiać, bo – jak zwykle – sporo było w tym sezonie zgłoszonych przedstawień, zwłaszcza dla dzieci, a co więcej stanowią one mniej więcej połowę spektakli, które zakwalifikowaliśmy do finału. Mamy Dzikiego z Wałbrzycha, Kwiat paproci z Teatru im. Słowackiego w Krakowie, mamy Thriller z warszawskiego Nowego, Stasia i Złą Nogę z Teatru Śląskiego w Katowicach, wreszcie Pod adresem marzeń z Kielc. Jest tego trochę, a widzieliśmy przecież znacznie więcej. Jakie są wasze wrażenia z obejrzanych spektakli?

GAC: Skoro wśród dwunastu finałowych spektakli pięć to przedstawienia dla dzieci i młodzieży, to można powiedzieć, że ten teatr jest na takim samym poziomie, jak teatr dla dorosłych. Nie jestem jednak tej tezy pewien, ponieważ jedne z najgorszych doświadczeń konkursowych spotkały mnie właśnie na spektaklach dla dzieci. (…)”

Całość rozmowy na stronie miesięcznika i na e-teatrze– zachęcamy do lektury!