Michał Kotański

Rocznik 1976. Reżyser teatralny, dyrektor Teatru im. Stefana Żeromskiego w Kielcach. Absolwent Wydziału Reżyserii Dramatu krakowskiej PWST. Studiował również filozofię na Uniwersytecie Warszawskim. Był asystentem m.in. Andrzeja Wajdy, Krystiana Lupy, Jerzego Jarockiego, Mikołaja Grabowskiego, Jerzego Golińskiego, Achima Freyera i Dana Jemmetta. Wyreżyserował ponad dwadzieścia spektakli – od sztuk kameralnych po wieloobsadowe inscenizacje na dużych scenach, wśród nich m.in. „Polaroidy” Marka Ravenhilla oraz „Językami mówić będą” Andrew Bovella (Narodowy Stary Teatr im. H. Modrzejewskiej, Kraków), „Tajemną ekstazę” Davida Hare’a (Teatr Powszechny im. Z. Hübnera, Warszawa), „Przed odejściem w stan spoczynku” Thomasa Bernharda (Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza, Warszawa), „Lorettę” George’a F. Walkera, „Spalenie matki” Pawła Sali (Teatr Wybrzeże, Gdańsk), „Instatnt opera. Adult crying inventory” (Expedithalle Ankerbrotfabrik, Wiedeń), „Dzieje grzechu” Stefana Żeromskiego (Teatr im. S. Żeromskiego, Kielce), „Krzyżaków” Henryka Sienkiewicza oraz „Komedianta” Thomasa Bernharda (Teatr im. Wilama Horzycy, Toruń), „Opowieści o zwyczajnym szaleństwie” Petra Zelenki oraz „Romans” Aleksandra Ostrowskiego (Teatr im. W. Bogusławskiego, Kalisz), „Poskromienie złośnicy” Williama Szekspira oraz „Układ” Elii Kazana (Teatr Bagatela, Kraków), „Świętoszka” Moliera i „Produkt” Marka Ravenhilla (Teatr im. Stefana Jaracza, Olsztyn). Jego ostatnia realizacja, to „Widnokrąg” na podstawie powieści Wiesława Myśliwskiego, w adaptacji Radosława Paczochy – wieloobsadowy spektakl przygotowany z okazji jubileuszu 140-lecia istnienia kieleckiej sceny dramatycznej.